Зошто бремените жени треба да пијат млеко?

Важно е трудниците да пијат млеко и да ги консумираат неговите производи во доволни количини. Постигнувањето на препорачаната дневна доза ја спречува ниската родилна тежина на детето, а придонесува и за намалување на ризикот од спонтан абортус.

0
97

Правилната исхрана за време на бременоста е многу важна за развојот на бебето. Идните мајки треба да обезбедат доволно хранливи материи за себе и за своето бебе. Една од намирниците што се важни за бремените жени е млекото.

Млеко – целосна храна

Млекото се смета за еден од најголемите извори на калциум. Сепак, содржи и животински протеини, масти, витамин Д, калиум и магнезиум. Во последно време луѓето пијат помалку млеко, од различни причини. Всушност, тешко е да се исполни препорачаниот внес на млечни производи, кој се состои од три или четири оброци дневно.

Една од причините за неговото исклучување од упатствата за исхрана е тоа што содржи шеќер наречен лактоза, на кој 30% од населението развива некаква форма на нетолеранција. Сепак, постојат опции без лактоза или со низок процент од овој јагленохидрат.

Млекото е еден од најпопуларните млечни производи и придонесува за формирање, раст и правилен развој на коските. Сепак, ова не е единствената придобивка што ја имате кога пиете млеко.

Растот на бебето ја зголемува потребата на бремената жена да пие млеко

Повеќето студии кои ги анализираат здравствените придобивки од млекото за бремените жени се фокусираат на растот на фетусот. Всушност, неколку студии ги истакнаа позитивните ефекти од консумацијата на млеко врз антропометријата на нероденото бебе.

Родилна тежина

Според спроведеното истражување, врската помеѓу дневната потрошувачка на млеко и растот на бебето не била целосно јасна, заради разликите помеѓу варијаблите разгледани во различните студии. Сепак, неколку студии открија позитивни корелации.

Во 2017 година, беше спроведена студија во која учествуваа Португалки, и беше објавена во списанието Obesity Research and Clinical Practice. Оваа студија покажала поврзаност помеѓу нивото на потрошувачка на млеко во првото тримесечје и зголемувањето на тежината и обемот на главата на бебето при раѓање.

Исто така, било откриено дека пиењето повеќе од три шолји млеко дневно доведува до поголемо зголемување на телесната тежина на детето, што е поврзано со внесот на протеини.

Соодветна тежина за гестациската возраст при раѓањето

Исто така, истражувачите ја разгледуваат врската помеѓу тежината на бебето и внесот на мајчино млеко. Од една страна, шпанска студија објавена во списанието European Journal of Clinical Nutrition во 2019. не најде значајна поврзаност помеѓу потрошувачката на мајчиното млеко и соодветната тежина за гестациската возраст.

Од друга страна, една студија во Кина истата година покажа значајна поврзаност помеѓу потрошувачката на млеко во второто тримесечје и намалувањето на ризикот од висока или мала тежина за гестациската возраст.

Тежина и должина на бебето

Конечно, други студии ја оценија тежината во однос на феталната феморална должина, параметар што лекарите го користат за да ја проценат должината на детето. Резултатите покажаа директна врска помеѓу консумирањето млеко од мајките и должината на нивното бебе. Затоа, експертите препорачуваат бремените жени да јадат две до три порции млечни производи дневно.

Како консумацијата на млеко влијае на ризикот од спонтан абортус и предвремено породување?

Во 2019 година, беше спроведена студија на Универзитетот ЦЕУ Сан Пабло во Мадрид за влијанието на потрошувачката на млечни производи врз бременоста и ризикот од спонтан абортус. Овој систематски преглед откри две студии кои се однесуваат на ризикот од спонтан абортус. И двете покажаа заштитен ефект кога се консумирало млеко пред 14 -тата недела од бременоста.

Од друга страна, нема докази кои сугерираат дека внесот на млечни производи го зголемува ризикот од предвремено породување или вродени дефекти.

Бремените жени мора да пијат млеко

Заради сите горенаведени причини, важно е трудниците да пијат млеко и да ги консумираат неговите производи во доволни количини. Постигнувањето на препорачаната дневна доза ја спречува ниската родилна тежина на детето, а придонесува и за намалување на ризикот од спонтан абортус.

Важно е да се има предвид дека бремените жени треба да пијат само пастеризирано млеко – или полномасно или полумасно. Ова го намалува ризикот од труење со храна.

Друг важен аспект е да се избегнува консумирање на збогатено или ароматизирано млеко бидејќи концентрацијата на хранливите материи е различна и квалитетот на млекото е намален.

Фото: Pexels

[better-ads type='banner' banner='999' ]