Една од клучните работи за време на часовите во училиштата е тоа што учениците ги следат предавањата со целосно внимание, но праќањето пораки од страна на родителите за време на часовите сега сè повеќе им го одвлекуваат вниманието на учениците од наставата.
Професорот во средно училиште во Вирџинија (САД), Џо Клемент, ја истакнува поплавата од неважни пораки што ја нарушуваат наставата во училницата. И покрај борбата против мобилните телефони во училиштата, зуењето на уредите останува предизвик за наставниците.
Родителите треба да престанат да им пречат на своите деца за време на часовите
Наставниците се свесни за влијанието што го има родителското испраќање пораки врз опкружувањето за учење. Клемент ги повикува родителите да ја преиспитаат потребата од испраќањето пораки на нивните деца за време на училишните часови, истакнувајќи ги негативните последици врз фокусираноста и независноста на учениците. Наставниците велат дека дури и кога училиштата ги спроведуваат прописите за мобилни телефони, спречувањето на одвлекувањето на вниманието на учениците останува предизвик.
Движењето за училишта без телефони во САД, започнато од загрижени родители, работи на промена на однесувањето на родителите. Движењето ги охрабрува родителите да не им испраќаат неважни пораки на своите деца за време на училишните часови. Сабина Полак, која е дел од ова движење, тврди дека учеството во вакви разговори го зголемува проблемот со расеаноста на учениците.
Додека ковид-пандемијата ја интензивира комуникацијата меѓу родителите и нивните деца, наречена „дигитална папочна врвца“, наставниците како Клемент ја нагласуваат потребата родителите да се оттргнат од таквата комуникација. Постојаното поврзување претставува предизвик за учениците кои паѓаат во искушение вниманието да им биде одвлечено додека одговараат на пораките од нивните родители.
Експертите се сложни за тоа како треба да се реши проблемот
Училишниот советник Ерин Ретиг ја нагласува улогата на родителите во придонесот кон анксиозноста на децата преку постојано испраќање пораки, следење локација и следење на оценките. Педијатарот д-р Либи Милкович се залага родителите да го земат предвид влијанието на таквиот постојан пристап врз независноста на детето и вештините за решавање проблеми.
Допишувајќи се со родителот, детето не може да практикува вештини за самосмирување или решавање проблеми. Лесно е да се праќаат пораки, но ако немам телефон, мора да одам да ја прашам наставничката или ќе мора сам да сфатам, објаснува Милкович.
Професорката по англиски јазик во средно училиште, Бет Блек, им предлага на родителите да им ги одземат телефоните на децата за да го намалат одвлекувањето на вниманието во училницата. Училиштата како нејзиното бараат од учениците да ги стават своите телефони на одредени места кога влегуваат во училниците, но некои ученици сè уште наоѓаат начини и ги користат телефоните.
Експериментот во училницата јасно го покажал нивото на проблемот
Наставниците препорачуваат соработка со учениците за да ги исклучат известувањата што би им го одвлекло вниманието. Клемент спровел експеримент во кој ја истакнал нарушувачката природа на известувањата, нагласувајќи ја важноста да се минимизира прекинувањето на ефективното учење.
Во тековната битка против одвлекувањето на вниманието на учениците поради мобилните телефони, наставниците тврдат дека најефективната политика е физички да се отстранат телефоните од учениците. Додека наставниците се справуваат со овие предизвици, потребен е заеднички напор за да се создаде средина погодна за фокусирано и независно учење.