Како беше во школо, е погрешно прашање: Ако сакате детето да ви се отвори не му поставувајте општи прашања

„Како беше на училиште и каков ти беше денот?“ не се најдобрите прашања што можете да им ги поставите на децата после училиште, сметаат психолозите.
„На тие прашања често ќе го добиете одговорот „добро“, вели психологот Линда Пападопулос за CNBC.

„Повеќето возрасни сакаат да се исклучат после работа и да му се препуштат на денот. Децата се исти. Нивните умови имаат потреба од одмор и нивниот фокус често е на храна, забава, игра и одмор“, продолжува детскиот психолог, д-р Марта Деирос Коладо.

Зошто родителите поставуваат општи прашања?
Во текот на неделата, децата поминуваат повеќе време на училиште отколку со своите родители, па прашањето „како ти беше на училиште“ често е резултат на љубопитност.
„Она што родителите го забораваат е дека доколку ним им биде поставено истото прашање, тие исто така би рекле низ заби „добро“ или би превртеле со очите“, тврди Деирос Коладо.
Според психолозите, ваквото прашање може да стане прашање на навика. Ве молиме имајте предвид дека тоа не создава посебна врска помеѓу вас и детето.

Што да се каже кога детето ќе се врати дома од училиште?
Психолозите ги советуваат родителите да бидат трпеливи и да чекаат додека детето не биде подготвено за разговор.
„Кажете му на детето дека ви е мило што го гледате. Насмевнете му се. Обидете се да ја именувате емоцијата што ја гледате кај детето. На пример, можете да кажете: „Изгледаш многу среќно“. Проверете дали тоа му помага на детето да се отвори“, истакнува Деирос Коладо, истакнувајќи дека е докажано дека именувањето на емоциите може да помогне во смирување на телото.
„Само кога децата се смирени и нивните основни потреби се задоволени, тие можат водат смислен разговор“, тврди Деирос Коладо.

Кога да разговарате со детето?
Доколку не сте сигурни кога да му пријдете на детето и да започнете разговор, психолозите советуваат тоа да го направите пред спиење, кога децата се поопуштени.
„Уште подобро е ако лежите покрај детето, наместо да го гледате лицето на детето, бидејќи тоа може изгледа конфронтирачки“, вели Пападопулос.
Со помалите деца, вклучувањето во некоја активност може да биде начин да започнете разговор. Извадете го пластелинот, боенката или сложувалката, па почнете да разговарате.