Како да ги научите децата да јадат помалку слатки?


Привлечноста на шеќерот е длабоко вкоренет во нашата психологија и биологија. Поттикнува ослободување на допамин, кој ги активира центрите за задоволство и наградување во нашиот мозок.

Оваа реакција потекнува од нашето еволутивно минато во средини каде храната била ретка, поттикнувајќи го нашиот мозок да нè награди за пронаоѓањето на многу вкусна храна и да нè охрабри да ја консумираме во изобилство.

Овој вроден систем на наградување сè уште функционира кај современите луѓе, а приближно 75% од Американците покажуваат знаци на зависност од шеќер.

Зошто е важно децата да ги научиме за опасностите од шеќерот?
Иако конзумирањето слатки е привлечно за децата, од клучно значење е да се даде приоритет на подучувањето на децата на здрави граници со шеќерот. Оваа промена е клучна поради две главни причини.

Прво, на луѓето не им треба шеќер во нивната исхрана. Додека природните шеќери во овошјето и некои зеленчуци нудат придобивки, додадените шеќери немаат хранлива вредност. Диететските упатства препорачуваат целосно избегнување на шеќер за деца на возраст под две години и умерена употреба потоа.

Второ, ризиците поврзани со прекумерното консумирање шеќер ги надминуваат краткорочните задоволства што ги обезбедува. Детската дебелина, кардиоваскуларните болести, дијабетес тип 2, ракот и нарушениот имунолошки систем се меѓу значајните здравствени ризици. Освен тоа, борбата околу слатките може да го направи родителството поголем предизвик.

Стратегии за заштита на здравјето на децата од шеќер
Со цел да се заштити здравјето на децата, родителите можат да усвојат неколку стратегии:

Преиспитајте ги културните норми со тоа што ќе дадете приоритет на здравјето пред општествените очекувања во врска со конзумирањето слатки.

Формирајте свои здрави навики во исхраната кои децата ќе ги имитираат
Ограничете ја достапноста на слатки дома
Избегнувајте „издигнување“ на слатките над другата храна; одлучете се првенствено за поздрави опции
Научете ги децата на самодисциплина со тоа што ќе ги поттикнете да донесуваат информирани одлуки
Поттикнете отворени дискусии за шеќерот, неговите ефекти и тактиките за медиумска манипулација, односно начинот на кој се рекламираат слатките да бидат што е можно примамливи
Поттикнете ги децата да ги препознаат рекламните трикови усмерени на шеќерот и да им се спротивстават.