Конзумеризам – Кога не можете да го разликувате неопходното од непотребното!

Генерациите на луѓе на кои им бил потребен само мир во животот се речиси исчезнати. Денес, повеќето од нас се поробени од конзумеризмот. Сите, или барем повеќето од нас, алчно брзаме кон исполнување на наметнатите вредности, кон илузорна удобност која магично треба да ни ги исполни животите со среќа.

Преполни гардеробери и шкафови за чевли, најновиот iPhone, силикони, сјајни гел нокти, целосниот сјај на фасадата треба да го скрие празниот „ентериер“, онаа празнина која ништо не може да ја пополни. Не е проблем да се имаат работи, но тажно е да се немате себеси, нели? Луѓето почнаа толку многу да личат едни на други што е сè потешко да се најде автентична личност.

Сè започна со касапењето на женските тела и лица, доведување на фигурата во неприродна симетрија, а телата во фабричките калапи од готови големини. Можеби оваа безличност не е толку страшна како поларизацијата на планетата на богати и сиромашни.

И додека некои се постојано во алчна потрага по материјални работи, други се грчат во страв дали ќе преживеат. Никој од нив не е среќен.

Во тој вртлог, во кој сите летаме, животот минува со неверојатна брзина. Кој ќе биде моментот на будење и дали ќе го има, останува прашање. Додека не се разбудиме, продолжуваме да консумираме затоа што не знаеме подобро.

Масовно трошење и сè помалку простор

Конзумеризмот се шири сè повеќе и повеќе секој ден, а со него се губат и тежнеењата за промовирање на традиционалните и духовните вредности, на кои во преден план им се чувствата.

Тоа е она кога не можете да го разликувате неопходното од непотребното.

Луѓето треба да сфатат дека масовното купување и потрошувачка не се најдобриот начин, туку треба да се посветат на негување на емпатија, љубов и пријателство, концепти кои полека исчезнуваат и се заменуваат со материјални (не)добра.

Не знам дали имате слични дилеми, но ми се чини дека времето во кое живееме, рекламите на кои едноставно не можеме да им одолееме и конзумеризмот што овде станува начин на живот, нè направија сите малку неумерени. Сакаме сè, се задолжуваме, купуваме, се „оптоваруваме“ со неопходни и непотребни работи и, најлошо од сè, сè помалку сме свесни за погрешниот пат што го следиме. А децата гледаат и учат од нас. И додека да сфатите дека купувајќи сè што сте виделе кај другите, за да не остане вашето дете покусо од сите, му го ускратувате она што му е најпотребно, просторот за движење, воздухот за дишење и присутни родители без телефон во рака.

Дали сме навистина посреќни, подобри и поуспешни?

Конзумеризмот е тренд што има свои социолошки и психолошки корени. Може да се претстави и како идеологија што поттикнува стекнување стоки и услуги во сè поголеми количини.

Рекламите и маркетингот генерално, играат голема улога во ширењето на конзумеризмот. Тие се фокусирани на нивната целна група, ги идентификуваат нивните потреби и се прилагодуваат за да го привлечат нивното внимание. Секојдневно сме бомбардирани со овие феномени (просечно ни стигнуваат 1600 рекламни пораки дневно), така што линијата помеѓу информациите, забавата и промоцијата полека исчезнува, што влијае на нашето однесување како потрошувачи.

Секако, конзумеризмот е повеќе од едноставно присуство на маркетинг, туку е сè што е некако поврзано со лудите идеи на денешното општество дека мора да поседуваме повеќе работи за да бидеме посреќни, подобри и поуспешни.

Конзумеризмот нè принудува постојано да се споредуваме со луѓе кои се подобри од нас во наши очи, што секогаш води до незадоволство и до тоа да се чувствуваме лошо. И тука паѓа самодовербата!

Серија студии покажаа дека колку сте поматеријалистички настроени, толку е пониско вашето лично чувство за благосостојба и обратно. Конзумеризмот не само што влијае на депресијата и анксиозноста, туку може да има негативно влијание и врз односите со луѓето, самата заедница и околината. Луѓето се поврзуваат преку поседување слични производи и го оценуваат статусот на другите луѓе во општеството врз основа на нив.

Ќе им ја оставиме ли планетата на следните генерации?

Она што го носи конзумеризмот е и масовното производство на стоки. Една од последиците од ова е фактот дека во моментов користиме 30% повеќе од ресурсите на планетата отколку што се смета за одржливо, кога ќе земеме предвид колку луѓе живеат на нашата планета.

И што е најважно, конзумеризмот не ги задоволува нашите потреби, бидејќи во реалноста никогаш не го добиваме она што навистина ни треба. Како кога мајката му купува на своето дете играчка, а потоа се покажува дека детето сака и куќичка за играчки, одело и приватен авион, за да ја комплетира колекцијата. Само таквата колекција е невозможно да се комплетира. Еуфоријата брзо исчезнува, а паричникот е празен. И сепак, секој од нас продолжува да ужива во овие краткорочни задоволства, станувајќи сè понесреќен и поосамен.

Нашата лична благосостојба и глобалните проблеми се всушност две страни од истата монета. Промените и во нашиот живот и во општеството не можат да се случат преку ноќ, а најдоброто место за почеток е со развивање на свеста. Размислете за работите што се навистина важни за вас во вашиот живот и дозволете им да ве водат. Свртете се околу себе и ќе сфатите дека имате сè помалку простор за движење и за дишење и дека сè околу вас е едно големо непотребно ѓубре!

конзумеризам