Меѓународната недела за подигање на свеста за дислексијата се одбележува од 7-ми до 13-ти октомври.
Станува збор за честа потешкотија во учењето која првенствено влијае на способноста за читање, пишување и правопис.
Дислексијата не е поврзана со нивото на интелигенција и може успешно да се управува со правилни ресурси и поддршка, овозможувајќи им на децата да напредуваат академски и професионално.
Раното откривање е клучот за поуспешно учење и поквалитетна поддршка, што може значително да го промени образовниот пат на детето и идните можности.
Затоа експертите од организацијата Explore Learning ги советуваат родителите како да ги препознаат симптомите на дислексијата и да му помогнат на детето да ги надмине тешкотиите.
Тешкотии со учење песнички и рими
Децата со дислексија често имаат проблеми со помнењето и рецитирањето на детските песнички.
Поради тешкотијата во препознавањето на римуваните зборови и разложувањето на зборовите на звуци, таквите задачи можат да бидат особено напорни за нив.
Одложен развој на говорот
Децата со дислексија обично прозборуваат подоцна или имаат потешкотии да ги артикулираат зборовите правилно.
Оваа тешкотија е поврзана со фонолошката обработка, што значи дека децата потешко ги поврзуваат и препознаваат одделните говорни звуци.
Проблем со учењето на азбуката
Учењето и запомнувањето на азбуката и поврзувањето на буквите со нивните звуци може да биде предизвик за децата со дислексија.
Овие тешкотии произлегуваат од слабостите во последователната меморија и поврзувањето на звуците со буквите.
Тешкотии да ги следат упатствата
Децата со дислексија може да имаат проблем да следат повеќе инструкции во низа.
Тие може да се збунат или да заборават делови од инструкциите, што често се поврзува со тешкотии во работната меморија.
Збунетост околу зборовите што опишуваат насоки
Зборовите како „лево“, „десно“, „горе“ и „долу“ може да предизвикаат конфузија кај децата со дислексија, а оваа конфузија често продолжува и во зрелата возраст.
Проблеми со краткотрајната меморија
Децата со дислексија често имаат потешкотии да се сетат на неодамнешните информации, како што се имињата на пријателите или едноставни упатства.
Оваа тешкотија може да биде поврзана со проблеми во работната меморија, која е одговорна за задржување и обработка на информациите.
Како да се препознае дислексијата преку едукација
Знаците на дислексија често стануваат поизразени кога детето започнува да оди на училиште и почнува да ги развива вештините за читање и пишување.
Еве неколку вообичаени симптоми кои можат да се појават во училишната средина.
Читање: бавно читање, потешкотии со препознавање зборови или чести грешки при читање на глас.
Пишување: Некохерентно пишување, менување букви или пишување зборови наназад.
Граматика: Тешкотии во учењето префикси и суфикси.
Внимание: тешкотии со концентрирање и мирно седење или тешкотии при слушање приказни.
Фини моторни вештини: проблеми со прецизноста, како што се боење во линии или несмасни движења со четката.
Анксиозност: Страв и непријатност при читање на глас.
Семејна историја: Слични тешкотии кај други членови на семејството.
И покрај предизвиците, со правилна помош и системи за поддршка, децата со дислексија можат да постигнат одлични резултати на училиште и подоцна во животот.