Дали децата денес се навистина погруби отколку што беа порано?

„Еднаш, по враќањето од летен одмор, еден ученичка ме погледна од глава до петици и рече: Сега изгледаш многу постаро“.

18

Работев како училиштен библиотекар во Њујорк повеќе од 15 години и обожавам да работам со деца. Го ценам неразубавениот стил на комуникација на младите луѓе, дури и кога нивната искреност може да боли. Еднаш, по враќањето од летен одмор, една ученичка ме погледна од глава до пети и рече: „Сега изгледаш многу постаро“, пишува  Џес Декорси Хиндс во HuffPost.

Една од моите поранешни колешки во образованието, која ме замоли да не го користам нејзиното име, го сподели своето чувство на обесхрабрување во врска со манирите на младите луѓе.

-Моите внуци секогаш се на своите ајподи. Тие стануваат сè погруби и помалку љубезни.

Дали децата се погруби или се случува нешто друго?

Друга баба, Џоан Хокер, има многу пооптимистички поглед на младите луѓе денес, и тоа не само затоа што нејзината внука има „ѕвездени“ манири. Како основач и извршен директор на непрофитната организација за терапевтско градинарство „Гуд Сид Гроут“, Хокер ги поддржува младите луѓе кои се борат со социјалните вештини поради траума. Во градината, децата учат да ги почитуваат возрасните со текот на времето. Децата треба да се негуваат исто како нејзините растенија, кои не растат преку ноќ, туку бараат време и трпение. Кога таа и нејзините ученици ги ставаат рацете во почвата, тие наоѓаат смиреност и фокус до кој инаку би било тешко да се пристапи за време на нашите френетични животи.

Кога ја прашав Хокер дали се согласува дека децата се погруби, таа призна дека некои од нив се.

-Децата сега се погруби и помалку љубезни, но тоа не е нивна вина. Нашето општество како целина не учи формални манири на маса, а нивоата на стрес во семејствата се превисоки. Родителите работат подолго време и имаат помалку време да поминат со децата, а можеби и помалку способност да ги моделираат своите интеракции со другите. Поединците треба да одвојат време да ги разберат децата и да бидат пример и да бидат трпеливи со нив. И не сфаќајте го тоа лично кога децата автоматски не покажуваат почит – истакна таа.

Сара Глас, психотерапевт и авторка од Менхетен, вели дека кога започнува разговор со млада личност, не го смета за грубо однесувањето кога личноста не ги следи типичните социјални знаци. Наместо тоа, таа ја разгледува можноста за социјална анксиозност, траума, невродиверзитет или дури и нешто едноставно како срам.

Прекинувањето може да се протолкува и како грубо од страна на возрасните, но ова може да биде знак на вознемиреност, возбуда или дури и нарушување на вниманието/хиперактивност. Љубезниот разговор и слушањето бараат вежбање.

Како можеме да научиме манири, воопшто?

Тара Ферара, патолог за говор, нуди часови за социјални вештини за деца од 2-годишна возраст до млада возраст, кои вклучуваат играње улоги и поддржана практика на разговор. Ферара не верува дека клиентите учат позитивни социјални практики преку вербални објаснувања – смета дека им е потребна практика.

-Ако на детето му се каже едноставно да каже „извини“ откако случајно ќе згази на нечија нога, можеби нема да ја препознае потребата да каже „извини“ откако ќе се судри со некого. Дополнително, изразувањето манири на очекуваниот начин не мора да значи дека детето разбира што зборува или прави и може да се претстави како неискрено – вели таа.

Еве како да одговорите ако некој мисли дека вашето дете е грубо и нељубезно.

Ако сте во незгодна позиција затоа што некој мисли дека вашето дете е нељубезно и безобразно, еве неколку фрази што треба да ги имате при рака:

-Алекс навистина ја цени вашата посета. Жал ми е што не го покажува тоа во моментов. Има многу работи на ум.
-Можете ли да му дадете на Алекс минута или две да се опушти? Не мислам дека сака да биде груб, но можеби ќе му треба само минута.
-Ајде да го вратиме Алекс на вистинскиот пат и да го пробаме овој разговор повторно.
-Што ако сите излеземе надвор и малку се прошетаме заедно?
-Се сеќавате ли кога вие бевте во шесто одделение? На таа возраст има многу стресори и анксиозности.
-Можеби е малку преоптоварен. Што ако го замолите да зборува за нешто друго освен за училиште?
-Би сакал/а и јас да го видам како зборува поучтиво! Ајде да разговараме за тоа со него откако ќе направиме некоја активност заедно.

Хокер предлага да ги потсетуваме луѓето да не ги „потценуваат“ младите луѓе. Тие се помудри и почувствителни отколку што изгледаат.

-Кога детето може да се изрази искрено и отворено, можеме да разговараме за неговите мисли и чувства и да добиеме подобар увид во неговите намери и потреби – додава Ферара.

Повеќе