Зошто вашето дете секогаш сака ист цртан филм, секогаш иста приказна?
Иако имате многу различни цртани филмови на дофат на раката, дали вашето дете секогаш го сака стариот што го знае напамет? Исто така, секогаш ја избира истата приказна пред спиење која веројатно ви здодеало да ја читате. Повторувањето на овие бајки е многу важно за развојот на вашето дете.
Околу втората година, детето ги развива вештините потребни за да ја разбере приказната што ја слуша или гледа. Бидејќи сега може да ја разбере, може и страсно да се заинтересира за неа. Имено, детето на оваа возраст почнува да:
Се препознава себеси и другите членови на семејството на фотографии и видеа: на овој начин може да ги следи ликовите во приказната и да се идентификува со нив. Детето го искусило првото чувство за идентитет.
Користи сè поголем број зборови, ги развива своите интелектуални (когнитивни) способности, вклучително и вештината на изразување за да можат другите да го разберат и за да може самиот подобро да ги разбира работите.
Развива чувство за правила: детето почнува да разликува видови на однесување. Ова значи дека може да ги следи настаните поврзани со неколку ликови и да почне да ги разбира причините за нивните постапки.
Тоа обрнува внимание на деталите. Детето внимателно го следи секој детаљ од приказната што сака целосно да ја разбере.
Повторувањето помага во развојот на меморијата
Цртаните филмови, како и сите бајки во суштина, имаат функција да помогнат и да го подобрат развојот на меморијата. Оттука доаѓа потребата на детето за постојано повторување. Колку повеќе пати се повторува приказната, толку полесно му е на детето да ја запомни.
За 2-годишно дете, повторувањето е многу важно бидејќи му овозможува да ја провери својата меморија и разбирање на заплетот, но и да ги поврзе ликовите, настаните и заплетите. Не е изненадувачки што детето ќе се налути ако родителот ја промени приказната: за да се развие меморијата, не треба да има контрадикција помеѓу она што е слушнато и видено и она на што детето се сеќава.
Идентификација со ликовите
Потребата за повторување е исто така последица на процесот на соживување со ликовите во приказната. Преку оваа идентификација, детето се запознава себеси бидејќи почнува ментално да се претставува себеси преку замислување на приказните на ликовите со кои се идентификува.
Идентификацијата, која е зајакната со постојано повторување, е неопходна за детето да го запознае надворешниот свет. Дејствијата и реакциите на ликовите го учат што се случува во животот, го водат кон откривање на различни видови однесување и му ги обезбедуваат првите искуства од кои, иако се фантастични, сепак учи.
Детето не е во состојба да ја разликува реалноста од фантазијата: се чувствува како протагонист секогаш и во сè. Бајките и цртаните филмови го олеснуваат овој процес бидејќи се засноваат на фантастичен свет во кој сè е можно.
Во потрага по безбедност
Бајките и цртаните филмови, исто како и омилената играчка, стануваат преодни предмети за детето, т.е. еден вид замена за чувството на осаменост што секое дете го доживува кога е одвоено од мајка си.
Ова е неопходна и позитивна фаза од развојот и значи дека детето успева само да изгради чувство на сигурност што му го обезбедила врската со мајката до тој момент. Позната приказна го смирува детето и му помага да ја пронајде топлината и довербата што му ја обезбедуваат неговите родители.
Повторувањето, покрај тоа, го смирува детето бидејќи му овозможува да разбере дека во меѓувреме ништо не се променило.
3 совети за родителите:
Задоволете го вашето дете: тоа не е каприц, туку развојна фаза. Општо земено, овој период трае од 2 до 4 години, но продолжува и со постарите деца во обид да разберат посложени дејства и чувства.
Стимулирајте го развојот на имагинацијата на детето: измислете нови приказни и ликови заедно со детето или купете му ги неговите омилени херои во форма на кукли за да го охрабрите детето да ја користи својата креативност и да ги води хероите во нови авантури низ куќата или надвор.
Навикнете го детето на книги: цртаните филмови сè уште ја ограничуваат имагинацијата. Печатените страници од книгата се постимулативни бидејќи, иако се илустрирани, детето мора да вложи напор и да ги замисли движењата на ликовите.
Текстот е од ТУКА.