Дајте му слобода на движење! Наместо куп играчки и „гаџети“ за бебиња, дозволете му да се движи
За бебето, слободното време на подот е клучно и е единствениот начин на кој тоа учи да го контролира своето тело: истегнување, превртување, лазење, станување. Секое ново движење е експлозија на нови невронски врски во мозокот. Ограничувањето на движењето го забавува не само физичкиот, туку и менталниот, емоционалниот и сензорниот развој.
Родителите го сакаат само најдоброто за своите деца во секоја смисла, но понекогаш, и покрај ова, прават некои грешки што всушност можат да влијаат на развојот на нивните најмали.
Експертите за моторен и сензорен развој на децата од раѓање до три години ги објаснуваат грешките што ги прават 90 проценти од родителите, а кои влијаат на развојот на моторните функции на детето.
Прекумерна заштита
Замислете: вашето тримесечно бебе одеднаш се преврте на стомак и… раката му се заглави под градите! Првиот импулс е брзо да го ослободите! И тоа е сосема разбирливо. Но, понекогаш е подобро да почекате малку и нежно да му помогнете на вашето бебе само да се снајде, на пример, со нежно нишање додека го држите за карлицата за да може да ја прераспредели тежината и да ја ослободи раката самостојно.
За дете, секој мал успех е огромен чекор! Тоа чувствува: „Јас го направив тоа!“, а тоа ја зајакнува неговата самодоверба и го турка кон нови откритија. Ако секогаш правиме работи за него, мозокот не мора да гради нови „мостови“ (невронски врски) за да решава проблеми. Во овој случај, детето може да добие впечаток дека „не може да го направи тоа без мама/тато“.
Што да се прави?
Вдишете! Пред да помогнете, запрашајте се: „Можеби може да го направи тоа само?“ Дајте му шанса да се обиде, бидете таму, охрабрете го со поглед или збор, но не брзајте да го „спасите“. Секако, ако станува збор за безбедност – дејствувајте веднаш! Во сите други аспекти – вербата во силата на детето прави чуда!
Премногу играчки
О, колку е познато чувството: „Мораме постојано да го окупираме неговото внимание со нешто, да го забавуваме, да му помогнеме да се развива! Инаку, ќе заостанува зад другите!“
И така ние сме веќе уморни „аниматори“, а детето… понекогаш само гледа во таванот. И ова е сосема нормално, па дури и неопходно! За детето, моментите на „слободно време“ не се само одмор. Ова е негово лично време за мечтаење, собирање впечатоци, размислување за светот. Ова е основа за идната способност за ангажман и креативно размислување.
Честопати, овие моменти може да се забележат кај бебето веднаш по будењето – тој гледа во лустерот и „мрмори“ нешто за себе, но не е нервозен, не бара внимание од возрасни.
Што да се прави?
Опуштете се! Создадете безбеден простор околу вас (отстранете опасни предмети), ставете 1-2 интересни (но не електронски!) играчки во близина, оддалечете се. Пијте кафе, гледајте го како „работи“ самостојно – ова е вашиот развој и одмор, велат експертите на parents.ru.
Кршење на редоследот на фазите на моторен развој
Секако, родителите едвај чекаат детето да почне да лази, да зборува, да оди… Сепак, во никој случај не треба да брзате да го ставите бебето на нозе ако, на пример, штотуку научило да лежи на стомак, не лази правилно…) или да го седнувате со помош на перници додека не биде подготвено да седне.
Природата е мудра: секоја фаза (лежење на стомак, превртување, лазење) е важна и служи како основа за следната. Ако детето научило да лежи на стомак, тогаш непосредната област на неговиот развој е наизменично потпирање на лактите, ротирање околу својата оска, а не седење на перници.
Секоја фаза од развојот е важна, важно е детето да помине низ неа и да го стекне потребното моторно искуство. Пренесувањето на телесната тежина на лактите е клучот за симетрично одење, лазењето на стомак е тренинг на многу мали мускули, развива флексибилност и координација. Со ставање на детето на нозе или прерано седнување, малото дете ги пропушта претходните клучни фази. Ова може да доведе до намалена агилност, рамнотежа, координација, слабост на мускулите на трупот, па дури и да влијае на идните вештини за читање и пишување. Мозокот нема време да ги „поврзе“ потребните врски.
Затоа не брзајте, дозволете бебето да го истражува светот „на свое ниво“: да се истегнува, да се тркала (на подот), да учи да се оттурнува.
Не го хранат бебето со шише во своите прегратки
Кога родителите го хранат бебето со шише, тие често го прават тоа додека е во креветчето, на креветот итн., а малку подоцна дури и му дозволуваат само да го држи шишето. Сепак, ова не е добро бидејќи хранењето не е само храна. Многу е подобро, велат експертите, да го држите бебето во раце додека го храните од шише бидејќи на тој начин воспоставувате и контакт, тоа ја чувствува топлината на вашето тело, мирисот, допирот и сето ова се работи што влеваат во него сигурност и ја хранат неговата душа, поставувајќи ја основата за силна приврзаност и доверба во светот. Особено во првите шест месеци од животот на бебето, би било добро хранењето да се претвори во момент на блискост.
Прекумерна употреба на „гаџети“ за бебиња
Автомобилско седиште, количка, столче за хранење, лулашки… . Некои од нив се неопходни – како автомобилското седиште, а некои се многу корисни. И проблемот не е во самите уреди, туку во нивната неконтролирана употреба, во фактот дека родителите понекогаш не забележуваат дека детето го поминало целиот ден наизменично во детско седиште, во количка, во висечка мрежа…
Телото на бебето е создадено за движење и истражување! Слободното време на подот (дури и ако е само 2-5 минути на почетокот, но неколку пати на ден) е клучно. Ова е единствениот начин на кој тоа учи да го контролира своето тело: истегнување, превртување, лазење, станување. Секое ново движење е експлозија на нови невронски врски во мозокот. Ограничувањето на движењето го забавува не само физичкиот, туку и менталниот, емоционалниот и сензорниот развој.
Дајте му на вашето бебе можност да се движи самостојно! Погрижете се вкупното време поминато на разни седишта (количка, седиште за во автомобил, лулашка…) да не надминува 2-3 часа на ден (освен за неопходните возења во седиштето за во автомобил). По 40 минути што детето ги поминало врзано за едно од овие детски помагала, извадете го оттаму, ставете го на подот малку да се истегне, дајте му слобода на движење…