Кога децата треба да научат да читаат и кога треба да се загрижиме

Секое дете има свој ритам и темпо на напредок кога станува збор за учење на што било. Но сепак, постојат некои одредници кога е време кога би требало да се загрижиме поради премногу бавното напредување на детето.

86

Секој родител ќе каже дека секое дете ги прави работите по свое темпо и на свој начин.

Тоа особено можат да го потврдат родителите кои имаат повеќе деца. И ова важи за секоја област. На пример, едно дете може да го сака фудбалот и да се истакнува во него, додека друго може воопшто да нема интерес за спорт или да изгледа дека е неспособно во спортот.

Едно дете може да почне да зборува многу порано од друго дете – или да ползи, да седи, да оди или да вози велосипед.

Без оглед на тоа која пресвртница ја разгледуваме, важно е да се запамети дека сите деца развиваат и учат различни задачи со различна брзина.

Ова важи и за читањето. Секое дете има свое темпо со кое напредува кога станува збор за читање. Некои ќе го усвојат порано, некои подоцна. Сепак, постојат некои општи критериуми што треба да се имаат на ум.

Многу деца генерално учат да препознаваат и изговараат букви веќе на 4 и 5 години.

Меѓутоа, обично, самдури на возраст од 6 до 7 години, кога почнуваат прво одделение, почнуваат да ги разбираат овие звуци или да ги спојуваат за да почнат да читаат. До 8-годишна возраст, детето треба да знае самостојно и течно да чита – барем така велат одредени стандарди.

Но, експертите кои работат со деца често одбиваат да ги постават овие граници и обрнуваат внимание на фактот дека постојат рани знаци дека детето има проблеми со читањето.

Проблемот лежи во тоа што дотогаш веќе е доста доцна да се реагира и што претходна реакција води до подобри резултати.

Зошто некои деца учат да читаат порано од другите?

Без оглед на потешкотиите во учењето или други фактори кои можат да го попречат учењето, постојат неколку централни фактори кои помагаат да се објасни зошто некои деца покажуваат поголем афинитет или љубов кон читањето од другите.

Еден фактор се однесува на сопствените способности на детето како што се неговата природна интелигенција, вербална способност, распон на внимание, лични интереси и мотивација за читање. Друг фактор е поврзан со околината на детето, а ја вклучува достапноста на материјали за читање, квалитетот на наставата на училиште.

Кога детето ќе научи да чита, исто така влијае и тоа дали чита или не чита дома, бидејќи тука многу деца за првпат развиваат љубов кон книгите и читањето. Тоа е и место каде што родителите влијаат на толеранцијата на фрустрација, што е корисно и клучно не само во читањето, туку и во учењето воопшто.

Кога да се загрижите ако детето не чита?

И покрај вашите најдобри напори, некои деца сè уште ќе се борат со читањето.

Ако детето не постигне барем приближни резултати кои можат да се споредат со врсниците во прво одделение, родителите треба да бидат загрижени. Родителите и наставниците кои обрнуваат внимание може да забележат проблеми како што се лош правопис, избегнување читање или тешкотии во читањето што може да бидат знаци дека на детето му е потребна дополнителна помош. Понекогаш може да се забележат знаци на нарушувања во учењето како АДХД или дислексија – нарушувања кои може да се дијагностицираат и третираат со помош на специјалист.

Повеќе