Помалку играчки, покреативни и фокусирани деца

Зошто децата не си играат квалитетно – одговорот е прилично едноставен Според д-р Алексија Мек, работна терапевтка и мајка на близнаци, децата напредуваат кога имаат помалку играчки, а не повеќе.

13

Родители, тргнете го вашето дете од полицата за играчки. На вашето малечко можеби нема да му требаат многу кадифени играчки, пластични автомобили и шарени магнети. Можеби навистина му требаат – само четири играчки.

Според д-р Алексија Мек, работна терапевтка и мајка на близнаци, децата напредуваат кога имаат помалку играчки, а не повеќе.

„Постојано носиме дома сè повеќе играчки, мислејќи дека ова е онаа што ќе го однесе детето на Харвард. Но, потоа се прашуваме зошто детето не игра квалитетно“, вели Мек.

„Во 2017 година, Мек ја спровела онаа позната студија во која набљудувала деца на возраст од 18 до 30 месеци во соби со различен број играчки. Кога децата биле оставени во соба со 16 играчки, владеел хаос – само летале од една до друга играчка.

„Тие немаа време да седнат и да истражат што може да направи една играчка, бидејќи веднаш беа привлечени од следната“, објаснува Мек. Но, кога им беа понудени само четири играчки – се случи нешто чудесно. Децата забавија, се фокусираа и играа подолго. Прво ќе ја разгледаа секоја играчка, а потоа ќе се врата и навистина ќе се заинтересираа за неа“, вели Мек, додавајќи дека играле двојно подолго и правеле многу повеќе работи со една играчка. Наместо да скокаат од една на друга, тие ределе блокови, притискале копчиња и влегувале во светот на играта.

„Немаше постојано возбудување за нешто ново. Тие знаеја дека не пропуштаат ништо ако останат со истата играчка уште неколку минути и откријат сè што таа нуди“, заклучува Мек.

Зошто помалку играчки всушност значат повеќе игра?

Помалку играчки значи помалку одвлекување на вниманието. Малите деца се фокусираат подобро и ја користат својата имагинација повеќе кога не се преоптоварени од бесконечни можности.

Ова е нешто што д-р Мек го искусила и во своето семејство. Додека одгледувала близнаци во стан во Чикаго, просторот ја принудил да биде селективна.

„Едноставно немаше место. Моите деца имаа сè што можеа да посакаат – навистина висококвалитетни, терапевтски одобрени играчки, но ги имаше премногу. Не можеа да се смират и да си играат“, објаснува Мек.

Таа не предлага сите играчки веднаш да се фрлат во ѓубре.

„Не мора да правите радикално преуредување на дневната соба. Наместо тоа, размислувајте стратешки. Можете да имате стотици играчки ако знаете како мудро да ги распоредите. Клучот е во тоа што детето гледа само мал број од нив во даден момент. Тоа значи – ротирајте ги играчките. Зачувајте некои, а потоа заменете ги по една или две недели. На овој начин, тие остануваат интересни, а просторот останува уреден и чист“, објаснува таа.

Иако нејзината студија е стара неколку години, нејзината порака е безвременска: не е важно колку играчки има детето, туку колку гледа одеднаш. Бидејќи дури ни најдобрата играчка на светот нема да ви измами насмевка ако е закопана под 25 други.

Повеќе