Да се биде одличен и да се имаат најскапи патики не е најважното нешто! Зошто данските ученици се најсреќните деца на светот?

Данците живеат според други, многу поскромни и повредни животни принципи. Тие уште од мали нозе учат дека парите не се одлучувачки фактор кога станува збор за среќата. Да го правите она што го сакате и да бидете успешни во тоа е поважно од „дебелиот“ паричник.

88

Според Глобалниот извештај за среќа на ОН, данските ученици се најсреќните деца во светот.

Оваа информација воопшто не е изненадувачка, бидејќи во земја каде зимата трае подолго од другите три годишни времиња заедно, а се стемнува во 16 часот во поголемиот дел од годината, сè функционира беспрекорно.

Данска е една од ретките земји во Европа која нема сериозни проблеми со наталитетот. Нивните жени во текот на нивниот живот во просек раѓаат по 1,8 деца.
Децата уште од мали се учат да бидат индивидуалци, да се грижат сами за себе и да се забавуваат сами. Да се биде „скроз одличен“ и да се имаат најскапите патики на нозете не се најважните работи на светот за Данците. Тие живеат според други, многу поскромни и повредни животни принципи.

Да се ​​биде најдобар не е најважната работа во животот.

Додека кај нас од година во година расте бројот на одлични, ситуацијата во Данска е нешто поинаква. Нивниот образовен систем не е посветен само на добивање на најдобри оценки, туку на развивање на љубопитноста и способноста на детето за само-развој.

Училиштата се обидуваат да создадат атмосфера во која учениците ќе се вреднуваат според нивните сопствени квалитети и способности. Што значи тоа? Секој човек, без разлика на тоа кое училиште го завршил, може да си го најде своето „место под сонцето“ и да биде општествено корисен за себе и за заедницата. Кај нив не постојат барани и помалку барани професии. Нивните образовни системи речиси и да немаат повторувачи или деца кои се откажуваат од образованието.

Да знаете како да бидете свои е исто толку важно како да знаете да читате и пишувате.

Данската училишна програма првенствено е фокусирана на поттикнување на личниот развој и тоа не е само клише. Тие веруваат дека основната функција на училиштето не е само да им обезбеди на децата основни знаења, како што се читање, пишување и сметање.

Подеднакво е важно да го научите да ја развива сопствената посебност. Пред да започнат со градинка и предучилишна, родителите секојдневно работат со своите деца за да го прошират нивниот вокабулар, да ги научат на основните училишни правила и на толеранцијата која им е исклучително важна.

Учењето напамет не е пожелно.
Учениците се охрабруваат сами да истражуваат, да добијат информации, да анализираат и, доколку е потребно, да спроведуваат различни експерименти. Внимателно слушање на часот за Данците не е доволно. Тие „бараат“ ученикот да учествува во процесот на учење.

Во училиштата тие се учат да развиваат свои мислења и да учат дека мислењата на другите никогаш не треба да се земаат здраво за готово.

Самодовербата се смета за една од најубавите особини што детето може да ги развие. Тие сметаат дека креативноста, критичкото размислување и самоиницијативноста се многу важни, корисни и пожелни. Сметаат дека запаметувањето, да речеме, пасус од текст е сосема неважно и непотребно.

Среќата и благосостојбата се важни
Повеќето од нашите деца, како и нашите родители, едвај чекаат да дојде викендот за да се одморат од училиштето и училишните обврски. Данците тежнеат кон тоа децата да му се радуваат на училиштето исто како, на пример, на некоја воннаставна активност.

За младите Данци на возраст од 14 до 18 години, кои не се сигурни на кој универзитет да се запишат, образовниот систем им дозволува да посетуваат едногодишно училиште наречено „Ефтерсколе“. Акцентот во овие т.н посебни училишта е ставен на програма која не е опфатена во редовните училишта. Откривањето таленти и разни креативни ноти се примарни задачи на училиштето.

Сите треба да имаат еднакви шанси.
За само 11 проценти од Данците, високата плата е одлучувачки фактор при изборот на кариера.

Во земја каде што луѓето плаќаат една од највисоките даночни стапки, потрагата по богатство не е најважната работа.

Данците уште од мали нозе учат дека парите не се одлучувачки фактор кога е среќата во прашање. Да го правите она што го сакате и да бидете успешни во тоа е поважно од „дебел“ паричник.

Во данските училишта, во повисоките одделенија, редовно се одржуваат состаноци на кои учениците можат лично да разговараат за нивните планови за иднината со своите наставници.

Повеќе