Доследноста е една од најважните и најпродуктивните стратегии за делотворно родителство, а во пракса тоа би значело да се биде доследен во распоредот, рутините и правилата, во обрасците за дисциплина, како и во тоа како родителот емотивно се поврзува со своето дете. Како што објаснува терапевтката Џил Седер, доследноста значи намерно бирање начини на кои ќе се однесуваме со детето.
„Клучот е што оваа намера и практика не се менуваат со текот на времето. На пример, изборот да не викате и да се смирите пред да му одговорите на вашето дете е еден од најголемите подароци што можете да му ги дадете на вашето дете. Исто така, конзистентноста во структурата, правилата и рутините ги поставува потребните граници за децата. Тие им помагаат да ги организираат и интегрираат информациите, но и да добијат разбирање за тоа како функционира светот и како тие треба да се однесуваат“, нагласува Седер.
Како што додава, најважно е тоа што доследноста го зајакнува чувството на стабилност, сигурност и самодоверба кај детето. Имено, кога родителите се доследни во воспитувањето и правилата кои ги поставуваат, децата знаат што сакаат нивните родители од нив.
„Детето на тој начин ќе може да предвиди како ќе реагирате во одредени ситуации, на пример кога ја фрла храната или кога е време за спиење. Ова не значи дека вашите деца никогаш нема да ги тестираат вашите граници или да се обидат да видат дали вашата реакција ќе се промени. Исто така, не значи дека не можете да бидете флексибилни кога ситуацијата го бара тоа. Но, со текот на времето, вашето дете ќе се чувствува посигурно и затоа ќе биде попослушно. Кога ќе може да предвиди како ќе му помине денот, се чувствува поудобно и може да донесе подобри одлуки“, нагласува Седер.
Зошто недоследноста е најлошата работа во воспитувањето? Токму поради важноста на доследноста, терапевтката нагласува дека недоследноста е една од најлошите и најштетните работи што родителите ги прават во воспитувањето.
Прво, недоследноста може да биде многу збунувачка за децата.
Ако еден ден родителот му се развика на детето за нешто што го прави, а следниот ден тоа се толерира без збор, детето учи дека реакциите на неговите родители не се предвидливи и дека за него нема правила. Ова може да предизвика агресија, непријателство, самозадоволство, збунетост, непослушност и/или пасивност.
Имено, кога децата се соочуваат со непредвидливост, тие можат да станат вознемирени и немирни. Ако децата треба да развијат силна способност да се справат со анксиозноста на рана возраст, тоа може да ја надмине нивната одбрана и да ги натера да се справат со несакано или несоодветно однесување како што се лелекаат, грубост или бес.