Зошто казната, критиката и викањето обликуваат деца кои уште повеќе „грешат“?

Истражувањата покажуваат дека казнувањето, критиката и викањето често имаат контрапродуктивни ефекти и резултираат со однесување што сакаме да го избегнеме

111

Родителите често користат казнување, критикување и викање за да го смират несаканото однесување на нивните деца. Сепак, истражувањата покажуваат дека овие пристапи често имаат контрапродуктивни ефекти, што често резултира со самото однесување што тие сакаат да го избегнат. Зошто толку често не успева? Еве неколку клучни причини:

Негативните емоции го намалуваат капацитетот за учење

Кога децата се соочуваат со казна, критика или гнев, тие често чувствуваат срам, лутина или се обесхрабрени. Овие негативни емоции го намалуваат нивниот капацитет за учење бидејќи се фокусираат на нивните емоционални реакции наместо на лекцијата што нивните родители се обидуваат да им ја пренесат.

Зголемување на несаканото однесување
Децата кои често се казнувани или критикувани може да станат поотпорни на овие методи на дисциплина. Наместо да се менуваат, тие можат да станат дефанзивни, агресивни или пасивни во нивните одговори. Ова може да доведе до маѓепсан круг на несакано однесување и негативни реакции од родителите.

Недостаток на алтернативи
Често родителите користат казни и критики затоа што се чувствуваат неспособни или несигурни во примената на алтернативни методи. Недостатокот на техники за позитивна дисциплина може да резултира со потпирање на оние кои се помалку ефективни и може да му наштетат на односот родител-дете на долг рок.

Недостаток на емоционална поврзаност
Казнувањето, критиката и викањето може да ја оштетат емоционалната врска помеѓу родителот и детето. Децата кои се чувствуваат критикувани или казнети може да се оддалечат од своите родители, што може да го отежне создавањето позитивни и поддржувачки односи.

Наместо овие пристапи, обидете се да користите техники за позитивна дисциплина кои се фокусираат на развивање на самоконтрола, разбирање и вештини за решавање проблеми. Овие техники вклучуваат поставување јасни граници, користење позитивно засилување (пофалби на саканото однесување), комуникација и моделирање на саканото однесување (родителот е пример за детето).

Преку овие методи, родителите создаваат поддржувачка и безбедна средина која поттикнува позитивно однесување и емоционален развој кај нивните деца. Ова може да резултира со долгорочни придобивки во односот родител-дете и во однесувањето на детето во текот на растењето.

Повеќе