Ден на розовите маици: Потсетуваме дека е важно да се каже СТОП на врсничкото насилство

Последната среда во месец февруари е меѓународен ден на борбата против врсничкото насилство. Не треба да нагласуваме колку е важна оваа тема, па затоа е важен и овој ден.

197

Денот на розовите маички се слави последната среда во февруари, односно денес и посебно внимание се обрнува на борбата против врсничкото насилство. Ова стана меѓународен ден за борба против врсничкото насилство откако ученикот во 9-то одделение во Канада, Чак Мекнил, доживеал насилство во училиштето затоа што носел розова маица. Тоа го направил за да ѝ покаже поддршка на својата мајка која боледува од рак. Потоа, двајца негови постари колеги набавиле 50 розови маици и им ги поделиле на учениците.

Сè после тоа е историја. Тоа беше во 2007 година, а веднаш истата година премиерот на Нова Шкотска, канадска провинција, изјави дека мора да се одбележува Ден на борбата против врсничкото насилство. Подоцна и други земји почнаа да го слават тој ден, а розовите маици станаа симбол за одбележување на овој ден.

Факт е дека децата и денес и кај нас се изложени на врсничко насилство во колективот, односно најчесто во нивното училиште. За среќа, секогаш има позитивни примери, но реакцијата на училиштата на случаите на врсничко насилство честопати не е соодветна, или е недоволна.

Сепак, иако понекогаш не можеме да влијаеме на тоа колку што би сакале, можеме да влијаеме на тоа како се справуваме дома. Кога разговарате со дете кое доживеало насилство од врсници од прва рака, вашата прва мисла веројатно ќе биде дека сакате да се соочите со насилникот. Сепак, исклучително е важно да останете смирени и прво да разговарате за тоа со вашето дете и да му дадете поддршка.

Кажете му на детето дека постапило правилно
Самиот факт што детето ви се обратило и зборува со вас или воопшто со возрасен е веќе голем плус и треба да се награди за тоа. Тоа е најдобрата опција што детето може да ја избере. Децата обично не сакаат да зборуваат за тоа поради чувството на срам. Затоа, одвојте момент и пофалете го вашето дете што се отворило и кажало нешто за тоа.

Признајте му ги чувствата
Слушајте го вашето дете, кажете му дека го разбирате и дека разбирате како и зошто се чувствува така. Важно е да бидете активни во разговорот, но во исто време да обезбедите рамо за плачење.

Убедете го дека не е виновен за малтретирањето што му се случува
Сè уште постои одредена стигма дека оние кои се малтретирани се на некој начин виновни за тоа. Затоа, одвојте време, колку и да е потребно, и објаснете му на вашето дете дека не е виновен за ништо.

Потсетете го дека не е сам
За жал, живееме во свет каде што преовладува насилството, без разлика на возраста. Ако вие или некој близок на детето сте имале лично искуство кое вклучувало некаков облик на насилство, кажете му на детето за тоа. Објаснете му дека не е прв и дека не е сам. За жал, има многу случаи на малтретирање. Важно е да го научите сопственото дете дека ова не е добар начин за комуникација.

Помогнете му да си ја врати самодовербата
Изберете некои позитивни карактеристики и квалитети што ги има вашето дете и истакнете ги пред детето и објаснете му како тие го прават посебен. Ако вашето дете е најниско во класот, потсетете го дека затоа ќе биде добар во криенка. Пред сè, потсетете го вашето дете дека е сакано, вредно и дека го заслужува најдоброто.

Научете го да се залага за себе
Охрабрете го вашето дете да заземе став и да се заземе за себе. Секако, внимавајте на границата на физичка пресметка. Објаснете му како да се брани вербално и да се заземе за себе.

Златно правило
Искористете го овој момент за да го научите вашето дете како секогаш убаво да се однесува со другите. Потсетете го дека секој може да има нешто во себе што го мачи и дека мора пристојно да се однесува со сите. Ако некој седи сам за време на ручекот на училиште, поттикнете го да оди кај него и да го приклучи во својата група пријатели.

Покажете му како да им помага на другите
Сега кога на своја кожа почувствува како е кога некој го малтретира, објасни му дека ако види друго дете како врши насилство врз некого, треба да се обиде да го спречи. Најмалку што може да направи е да отиде кај некој постар, родител или наставник и да каже нешто за ситуацијата што ја видел.

Оставете ја линијата за комуникација отворена

По некое време, проверете со вашето дете каква е ситуацијата. Прашајте го дали некој повторно бил непријатен кон него или дали видел како некој друг врши насилство врз некој од неговите пријатели.

Направете акционен план

Ако малтретирањето не престанало, истражете кои опции се отворени и што може да се направи за да се спречи. Дали сакате да разговарате со другото дете? Со неговите родители? Со наставниците? Проценете ја ситуацијата и доколку нема чекори што детето може да ги преземе само или вие заедно со него, без да ја ескалирате ситуацијата, побарајте разговор со родителите и наставниците на насилникот. Злоупотребата е трауматично искуство за детето, но и за родителите. Со овие чекори, обидете се да му дадете поддршка на вашето дете доколку му е потребна.

Повеќе