Училиштата во Скандинавија следат пет правила поради кои имаат најсреќни ученици

Нордиските училишта не прифаќаат произволни стандарди за учење или оценување (всушност, повеќето училишта во Скандинавија немаат централизирани испити до 16-годишна возраст) и наместо тоа се фокусираат на развојот во поширока смисла.

134

Моделот на образование во скандинавските земји постојано добива глобални признанија за своите резултати во академскиот успех, задоволството на учениците и когнитивниот развој. Како се разликува тој од другите модели на образование?

Наместо исклучиво приоритет на академските достигнувања, скандинавскиот модел се залага за холистички пристап кон учењето, со фокус на ученикот. Нордиските училишта не прифаќаат произволни стандарди за учење или оценување (всушност, повеќето училишта во Скандинавија немаат централизирани испити до 16-годишна возраст) и наместо тоа се фокусираат на развојот во поширока смисла. Овој холистички поглед на образованието промовира вредности како што се автономија, соработка и игра како дел од учењето.

Во училницата, ова се претвора во многу флексибилни лекции, каде што наставниците можат да ја користат националната наставна програма, но не се обврзани со неа.

Престојот на училиште е генерално пократок, со цел да се промовира рамнотежа помеѓу училиштето и семејниот живот. Ова го прави учењето поефикасно и во исто време остава доволно слободно време и поминување време со семејството.

Учениците исто така се охрабруваат да размислуваат надвор од рамката, да ја истражуваат својата креативност и да преземаат ризици, дури и ако постигнуваат неочекувани резултати.

Најважниот аспект на нордискиот модел е неговиот акцент на социјалното учење. Учениците учат едни со други во инклузивна средина додека развиваат социјална интеракција, јазични и комуникациски вештини.

Повеќе